WSZYSTKO O COUNTER STRIKE 1.6

Forum o CS1.6


#1 2013-03-05 18:59:04

 cwaniaK

cwaniaK M4 MASTER

37506441
Call me!
Zarejestrowany: 2013-02-17
Posty: 26
Punktów :   

CS 1.6 STEAM czy NON STEAM

Wstęp
Na początek chciałem zaznaczyć, iż nie jest to żaden poradnik, tylko takie info dla totalnych laików albo początkujących graczy. Nie wiem czy są jeszcze tacy, którzy dopiero zaczynają "przygodę" z CS-em, ale jeśli są, to może wahają się odnośnie tego na jakiej wersji grać




CS 1.6 STEAM


Zalety:
+ Oficjalna wersja gry
+ Pełne wsparcie techniczne ze strony Valve oraz Steampowered
+ Możliwość grania na wszystkich serwerach (z wyjątkiem przestarzałych serwerów Non-Steam)
+ Jednoprotokołowość klienta gry
+ Dostęp do innych gier na Steamie
+ Automatyczne oficjalne aktualizacje Steama bądź gry
+ Globalny system antycheaterski Valve Anti-Cheat (VAC) działający na linii klient ~ serwer
+ Ochrona konta Steam przed niepowołanym dostępem (Steam Guard)
+ Dodatkowe możliwości platformy Steam (Społeczność Steamcommunity, Sklep, Komunikator itd.)
+ Możliwość wyboru formy zakupu gry (CS Anthology wersja "sklepowa" w pudełku kosztująca 50 ~ 70 zł. albo sam CD-Key CS 1.6 + 7 gier kosztujący kilkanaście złotych taniej na aukcji.)
+ Możliwość uczestnictwa w oficjalnych ligach takich jak ESL, Gameback, Cybersport itd.
+ Oprócz wsparcia technicznego ze strony Valve, mamy także wsparcie na oficjalnych stronach krajowych poświęconych grze.
+ Jeśli pobieramy grę przez Steam, wiemy, że jej źródło pochodzenia jest pewne (bez żadnych dodatków w postaci spyware, trojanów itd.)
+ Możliwość dołączania na te serwery, gdzie grają nasi znajomi.
+ Od czasu do czasu możliwość pobrania gier za darmo (np. Team Fortress 2, Portal itp.)
+ Dodatkowe narzędzia (np. Dedicated Server) które integrują się z grą.
+ Różne wersje językowe Steama (jest także polska wersja)
+ Możliwości zmian GUI.
+ Choć obecnie CS 1.6 kosztuje niedrogo, to jednak mimo wszystko na Steamie spotykamy mniej cheaterów niż na Non-Steamie.
+ Rozwój portali banujących nieuczciwych graczy ze Steama (Czarne listy cheaterów: steambans.com, blacklisted.pl) i sprawdzających kartotekę banów (banid.pl, steamid.pl)
+ Łatanie dziur i błędów w kolejnych aktualizacjach.
+ Łatwość zabezpieczenia własnego serwera antycheatem (VAC)
+ Nie trzeba pobierać żadnych dodatkowych antycheatów, jeśli chcemy pograć na zwykłych publicznych serwerach STEAM.
+ Pełna dokumentacja odnośnie gry.
+ Stabilność działania klienta gry z racji platformy Steam.

Wady:
- Koszt zakupu gry.
- Obojętnie czy płacąc 30 złotych, czy 70 złotych, płacimy za tytuł, który ma już ponad 10 lat i bądź co bądź inne popularne sieciowe tytuły, takie jak Urban Terror, Wolfenstein: Enemy Territory czy Combat Arms dostępne są zupełnie za darmo.
- Jeśli kupujemy grę przez aukcję internetową, możemy zostać oszukani.
- Wersja pudełkowa gry jest pewna, ale jednocześnie jest droższa o połowę od samego CD-Keya.
- Valve Anti-Cheat (VAC) nie jest skutecznym systemem wykrywania i banowania cheaterów, ponieważ aktualizacje wykrywające nowe rodzaje cheatów pojawiają się zbyt późno. Ponadto VAC nie wykrywa cheatów serverside, takich jak met0ri.
- W trakcie gry Steam uruchomiony w tle generuje dodatkowe obciążenie dla komputera i łącza internetowego, co odbija się w jakości i płynności gry na starszych maszynach.
- Długi czas oczekiwania na połączenie z kontem Steam na starszych komputerach.
- Jeśli haker zdobędzie nasze hasło do e-maila ze Steama, i jednocześnie posiada login i hasło do konta Steam, może z łatwością przejąć je.
- Błędy w trakcie gry, np. STEAM Connection Lost powodujące wyrzucenie do menu.
- Reklamy w trakcie gry, co niektórych może drażnić.
- Uczestnictwo w profesjonalnych ligach wiąże się z użytkowaniem ligowych antycheatów, które generują dodatkowy ruch na łączu oraz zwiększają obciążenie procesora, co także ma znaczenie dla starszych komputerów.
- Niezbyt wysoka skuteczność VAC-a spowodowała powstanie kilku alternatywnych antycheatów, takich jak sXe Injected, my-AC, których użycie razem z VAC-em może spowodować zbanowanie konta (VAC wykryje klienta sXe Injected lub my-AC jako cheat.)
- Posiadanie wersji STEAM to dla niektórych gwarant tego, że grają z czystymi graczami. Jednak wystarczy śledzić steambans.com czy blacklisted.pl albo bany w profesjonalnych ligach by wiedzieć, że tak nie jest.
- Luki w Steamie pozwalające na tworzenie obejść dla Crackerów tworzących Non-Steamowe wersje gier (Pacsteam itd.)



CS 1.6 NON-STEAM


Zalety:
+ Pełna wersja gry prawie zupełnie za darmo (prawie, bo przecież płacimy rachunki za łącze internetowe i musimy odczekać ileś tam czasu zanim plik instalacyjny zostanie pobrany).
+ Szybszy czas uruchomienia, ponieważ tutaj nie ma takiego czegoś jak łączenie z kontem Steam.
+ Możliwość wyboru wersji, jaką chcemy zainstalować (czy CS 1.6 Non-Steam + patch v23, czy jakiś DiGiTALZONE albo CS 1.6 z PacSteama)
+ Plik instalacyjny często zawiera dodatkowe przydatne modyfikacje, np. dodane boty do gry, bardziej przydatne GUI itp.
+ Różnorodność protokołów gry (do wyboru: czy chcemy wersję na starym protokole v47 czy na nowszym v48).
+ Różnorodność cracków na serwer (RevEmu, eSTEAMATiON albo dproto).
+ Różnorodność trybów instalacyjnych (Dla początkujących - wersje od ZCP i DiGiTALZONE z prostym, intuicyjnym instalatorem; dla bardziej zaawansowanych - często starsze wersje z przekombinowaną instalacją.)
+ Z tej racji, że Valve Anti-Cheat nie działa na Non-Steamie, do ochrony swojego serwera możemy skorzystać z alternatywnych antycheatów (np. sXe Injected, HLGuard)
+ Dostęp do wielu gier z platformy Steam, jeśli użytkujemy scrackowanego Steama (np. Pacsteam)
+ Brak dodatkowego obciążenia komputera i dodatkowego ruchu na łączu z tej racji, że nie ma uruchomionego Steama w tle (nie dotyczy tych, którzy użytkują crackowanych klientów Steam, np. Pacsteama)
+ Mniejsze wymagania sprzętowe, niż w wersji Steamowej gry.
+ Większa stabilność działania na ekstremalnie przestarzałych komputerach.
+ Przy stosowaniu i poziomie rozpowszechnienia obecnego cracka na serwer (dproto), możemy wejść na każdy przerobiony przy jego użyciu serwer niezależnie od posiadanej wersji Non-Steam (obojętnie czy jest to wersja na patchu v23 czy wersja v40 albo v42)
+ Dodatkowe możliwości konfiguracyjne serwera, a co za tym idzie, zdobycie większego doświadczenia w konfiguracji serwerów i rozwiązywaniu problemów z tym związanych.
+ Brak błędów z cyklu STEAM Connection Lost itp.
+ Możliwość tworzenia bannerów reklamujących własny serwer, który zostanie pobrany przez graczy Non-Steam przy podłączaniu się na serwer.
+ Brak reklam w grze (Chyba, że korzystamy z crackowanych klientów Steam, czyli np. wspominanego już parę razy wcześniej Pacsteama)
+ Wersja Non-Steam może być potraktowana, jako wersja testowa gry przed zakupem wersji Steam.
+ Wersja Non-Steam może być dobrym wyborem dla początkujących, którzy na profesjonalnych serwerach Steam mogliby sobie nie dawać rady.
+ Wsparcie techniczne wersji Non-Steam na wielu nieoficjalnych forach dotyczących CS-a.
+ Niekiedy większa frekwencja graczy na serwerach Steam + Non-Steam niż na serwerach tylko STEAM (chyba, że te ostatnie mają już wyrobioną markę).
+ Większa ilość sieci serwerów Steam + Non-Steam niż sieci serwerów tylko dla graczy Steam.
+ Możliwości stosowania alternatywnych sposobów walki z cheaterami (patrz: NeoBans)
+ Brak ryzyka globalnego bana, ponieważ na Non-Steamie nie istnieje globalny system banowania.

Wady:
- Jeśli pobieramy grę z niepewnego źródła, musimy liczyć się z tym, że możemy w ten sposób zarazić swój komputer wirusem / robakiem / spyware lub paść ofiarą ataku hakerów.
- Brak globalnego systemu banowania, co powoduje, że na Non-Steamie cheaterów jest kilka razy więcej niż na Steamie.
- Niska skuteczność antycheatów (sXe Injected, my-AC, HL-Guard, HackHunter itp.)
- Różne protokoły gry powodują niemożność dołączenia na serwer klientowi ze starym protokołem (v47) na serwer o nowym protokole (v48) i odwrotnie, chyba że użyjemy dproto przy przerobieniu serwera.
- Brak oficjalnego wsparcia technicznego. Wsparcie tylko na nieoficjalnych forach dot. wersji Non-Steam.
- Różne cracki wersji powodują różne działanie gry (czasami wyrzuci z gry do pulpitu, innym razem przy zmianie rozdzielczości potrafi zrestartować komputer, czasem serwery z zakładki "Favorites" znikną itp.)
- Niektóre fora wspierające wersję Non-Steam gry przy rozwiązywaniu problemów z grą ograniczają się do rad w rodzaju "zrób format, reinstaluj system i zainstaluj ponownie grę".
- Przerabianie serwera na Non-Steam może być sporym wyzwaniem dla początkujących graczy.
- Pobierane reklamy z serwerów mogą drażnić graczy.
- Narażenie na ataki hakerów, którzy coraz częściej używają ściągania plików z serwera w CS-ie przy dołączaniu do gry, jako sposobu włamania do komputera lub jego zainfekowania (stąd też konieczność grania na sprawdzonych serwerach).
- Możemy grać tylko na przerobionych serwerach. Nie daje się wejść na legalne serwery z wersji Non-Steam.
- Reklamy w grze są obecne, jeśli korzystamy z crackowanego klienta Steam i za jego pośrednictwem pobraliśmy grę.
- Niemożliwe jest uczestnictwo w profesjonalnych ligach Counter-Strike, takich jak ESL czy Cybersport, posiadając wersję Non-Steam gry.
- Według niektórych, początkujący lepiej od razu powinni zaczynać od wersji Steam, gdyż według nich granie na Non-Steam to niepotrzebne marnowanie czasu.
- Zmieniony GUI gry może wywoływać problemy z kompatybilnością przy użyciu sXe Injected.
- Możliwość omijania bana przez graczy ze zmiennym IP, jeśli na serwerze nie ma wgranych odpowiednich pluginów (np. Neobans albo pluginu tworzącego tzw. konta Neo)
- Niższy poziom umiejętności graczy na Non-Steamie niż na Steamie (od tej reguły są wyjątki).
- Brak możliwości aktualizacji gry (trzeba pobierać patche lub nowsze wersje gry.)
- Jeśli grasz na Non-Steam i jesteś dość dobry, możesz zostać uznanym błędnie za cheatera na niektórych serwerach z racji swoich umiejętności.
- Wysyp serwerów zakładanych / kupowanych przez małolatów, którym rodzice sypnęli kasą. Liczba takich serwerów zwiększa się w okresach wakacji, ferii albo świąt Bożego Narodzenia. Takie sieci baaaardzo często charakteryzują się olewczym podejściem Headadmina do spraw serwera (z racji jego wieku, znajomości obsługi HLDS-a czy AMX Mod-a). Jeśli taki serwer ma własne forum, to z reguły jest ono w totalnym nieładzie. Na serwerze panuje chaos, cheaterzy grają niezależnie od tego, czy admini są obecni czy ich nie ma. W skrajnych przypadkach to admini grają na wspomagaczach. Takimi serwerami swego czasu były niesławne "PL_Tomki" oraz serwer "Jabcok [FFa]". W wypadku podobnych im serwerów najlepsze wyjście, to nie wchodzić. Unikniecie w ten sposób załamania nerwowego. Sieci takich serwerów giną najczęściej śmiercią naturalną z powodu nieuregulowania zapłaty.

To by było na tyle. Podsumowanie zróbcie sobie sami i wykalkulujcie, co Wam się bardziej opłaca


10 postów √
500 postów ×
1000 postów ×
1500 postów ×

Offline

 

#2 2015-02-15 11:28:13

hultaj

Szeregowy Spec. Glocka

Zarejestrowany: 2015-02-15
Posty: 1
Punktów :   

Re: CS 1.6 STEAM czy NON STEAM

Dzięki. Fajny poradnik. Ja pobrałem sobie nosteama z http://nscs16.blogspot.com i gra się super.
Niedługo chyba kupuję też steam

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.olimpialb.pun.pl www.spank.pun.pl www.wb2.pun.pl www.krejzilaba.pun.pl www.fordelta.pun.pl